5 najpogostejših napak pri poslovnem obdarovanju
Darila gradijo dolgoročne in trajnostne odnose z vašimi ciljnimi skupinami.
1. Promocijska in poslovna darila brez načrtovanja
Če načrtovanju obdarovanja ne namenite dovolj časa, darilo običajno ni premišljeno in ga naročite zadnji trenutek. Zaradi časovnega pritiska ni možnosti za izbiro ali izdelavo avtentičnega darila, darilo pa ni izbrano z mislijo na uporabnika. Darila so lahko zaradi hitenja slabše izdelave, se kmalu pokvarijo ali zlomijo, uporabnik pa jih zato zavrže. S tem se onesnažuje okolje, pri kupcih pa se dela slab renomé vašemu podjetju. S takim darilom obdarovancu ne pokažete, koliko ga cenite in kaj ste pripravljeni plačati, da ga pridobite.
Te napake ponavlja veliko podjetij, ne samo v Sloveniji, tudi v tujini. Tako obdarovanje ni najbolj uspešno in ne prinese želenih rezultatov. Če dodate še vaš čas, ki ga porabite za ukvarjanje z reklamacijami zaradi slabe izvedbe, ste bili pri projektu neuspešni in glede časa z minusom v proračunu.
Namen daril je, da gradite dolgoročne in trajnostne odnose s svojimi ciljnimi skupinami. Kot pri vsakem marketinškem projektu, je tudi pri obdarovanju obvezno strateško načrtovanje za uspeh. Oblikujte notranjo ekipo, ki se bo ukvarjala z obdarovanjem in gradnjo odnosov. Če to ni možno, izberite zunanje strokovnjake. Pri nas bomo prisluhnili vašim željam in viziji, oblikovali jasne cilje, če jih še nimate in se maksimalno potrudili, da vam oblikujemo najboljše in prilagojene rešitve.
2. Poslovno obdarovanje ključnih kupcev samo v času božiča in novega leta
Ko govorimo o psihologiji obdarovanja, govorimo tudi o pričakovanjih. Ljudem ne moremo podariti pravega darila, ko to pričakujejo, saj so njihova pričakovanja vedno previsoka. Nikoli jih ne bomo dosegli ali presegli, ne glede na to, kaj kupimo. Namesto, da ponavljamo, kar vsi počnejo, se odločimo za pot, ki ni pričakovana, je preverjena in dostopna.
Pri nas pogledamo vašo poslovno strategijo in vizijo ter določimo datume, ki sovpadajo z vašimi aktivnostmi in ciljno skupino. Oblikujemo vam letni plan obdarovanja z določenimi termini. Obdarovanje boste imeli vnaprej načrtovano in pripravljeno, pri uporabnikih pa bo nepričakovano. Tako bo vaše darilo doseglo svoj namen, ko preseneti in razveseli.
Najpomembnejši dejavnik pri uspešnem poslovnem obdarovanju je čas.
3. Ne obdarujete, ker se bojite, da jim darilo ne bo všeč
Tudi pri poslovnem obdarovanju se je potrebno zavedati, da smo si ljudje različni in nikoli ne bo darilo všeč vsem. Neketeri ljudje bodo preprosto vedno negativno odreagirali na vsako stvar. To so ljudje, ki bi jim, na primer, podarili Lamborghini in bi rekli, da jim ni všeč barva.
Naj vam to ne vzame poguma za izpeljavo obdarovanja in gradnjo pomembnih poslovnih vezi. Večina ljudje je naravnana pozitivno in so odprti za nove priložnosti, ko jim pridete nasproti z dobro ponudbo za njihov uspeh. Gradite na win-win strategiji.
Pri obdarovanju se maksimalno potrudimo za kupce in poslovne partnerje, da naredimo nanje najboljši vtis in jim ostanemo v spominu.
4. Tisk vašega logotipa na vsako darilo
Ali natisnete vaš logotip na vsak izdelek, ki ga podarite? Ko točno veste, komu boste darilo podarili in je darilo za ključne kupce, razmislite raje o personalizaciji izdelka z imenom obdarovanca.
Pri tisku logotipa na izdelek velja vaš namen obdarovanja. Če želite podariti darila z namenom širjenje prepoznavnosti vašega podjetja in promocije, natisnete logotip, saj želite govoriti o vašem podjetju ali znamki. Če pa se želite približati točno določeni osebi in nanjo narediti vtis, raje uporabite druge rešitve z mislijo izključno na uporabnika.
Ko želite, da se oseba počuti nekaj posebnega in ne nekdo izmed množice, na darilo natisnite ime obdarovanca.
5. Ne naročite vzorca darila pred končnim nakupom
Priporočamo, da naročite vzorec darila, če je le možno. Preverite kvaliteto, material, detajle, funkcijo in ga testirate. Izognite se dodatnim stroškom, slabi volji in porabi vašega dragocenega časa tam, kjer ni treba.
V našem oblikovalske studiu vam svetujemo in vas vodimo čez pravi način poslovnega obdarovanja. Rešitve oblikujemo po meri vašega podjetja z mislijo na uporabnika. Stopite v stik z nami in pridobite neobvezujočo ponudbo.